Thursday, December 9, 2010

1014:The Starter

ALHAMDULILLAH+BISMILLAH+SUBHANALLAH....

Taaruf Week untuk org2 kos special seperti aku ni akhirnya sampai ke penghujung jua..walaupun hnya mengambil masa hnya dua hari...kehangatan dan kesesakan nafas mula terasa...selepas aku selesai mendaftrkan diri di KOS at IIUM, aku tergesa-tergesa balik ke mahallah yg diberikan khusus untuk aku dan kawan2..sgt special.. kespecial-an itu membuatkan diri ini terkesima+terduduk+terkaku..hatiku ku bergetar..pabila ku melihat bilik ku...(Mahallah Talhah)-T1 ..keistimewaanya bukan saja terletak pada namanya malah bilik-bilik dalamnya...Baik sungguh hati org yg memberikan bilik ini kepadaku...Semoga Allah Merahmatinya..aku bersyukur...walau bersendirian..itu yg terbaik drNya...tdk ku nafikan hati ini berkocak dan berombak..memikirkan tntg diri..kdg2 berada dalm keliruan..masih lg tercari-tercari hala tuju yg terbaik untuk ku lalui..tdk ku nafikan hati menjadi walang pabila tdk mendapat apa yg diharapkan..ku mersai...dan ku akn terus merasai..itu semulajadi...nikmat drNya jga..ku xpercya yg aku akn tinggal without roomates..mampukah diri ini bertahan??..

itulah hidup...dan yg masih membuatkan hati ini makin gundah pabila ku melihat kearah ibu bapaku untuk kali terakhir waktu itu,dlm masa yg sgt singkat sebelum ku dibwa pergi.. ku sempat menyalami+menciumi umi dan abh yg tersayang walaupun terpaksa meninggalkan mereka dalm keadaan yg ku xingini..yg lebih membuatkan diri ini sayu pabila tgn bersawo matg yg tua itu menghulurkan beberapa not berwarna biru..seakan-akan enggan melepaskan diri ini pergi...tp ku xberdaya untuk menghalang walau hati ini sgt2 menginginkannya...ku pasrah...

dan si ibu yg tua itu sggup menaiki beberapa tngga yg tinggi itu semata-mata untuk menghantarku...walaupun diri xberdaya..tp kerana anak yg tercinta...nggup berbuat apa sahaja walau mendaki seribu gunung...mutiara jernihku mengalir lg...bila
teringatkan mereka..mata ini xmampu untuk menahannya..kerana melihat kasihnya mereka terhadap diri yg selalu menyusahkan ini...tp xmungkin sekali ku mendengar keluhan mereka...

Uhibbukum fillah-umi&abah
umi....abah...adik sgt2...menyayangi umi & abah...kerana kasih syg yg xterhingga yg diberikan kepada adik dgn izinNya...

Pengorbanan ibu bapa sgt2 besar...walau pena ttp meneruskan penulisannya..dari timur mahupun barat...pergorbanan mereka ttp lebih dr itu...kerana kasih mereka suci..tulus ikhlas dr hati seorg parents kepada anknya..xkisah berhabis harta, mahupun bergadai nyawa,anak ttp diutmakan dr semua itu...mereka memberi bukan untuk menerima...memberi tnpa mengharapkan balasan...yg mereka pinta hanya kesejahteraan dan kecemerlangan anak...mereka xnk duit yg banyak...mereka xnk emas permata...apa yg mereka nk..kasih syg yg tulus dr seorg anak kepada parents..


Subhanallah...hebatnya kuasa Allah...Dia hnya mencampakkan sedikit sahaja rasa cinta itu kepada hambnya..tp lihatlah betapa hebtnya rasa itu menguasai... carilah cinta yg tulus bukan yg bernafsu...CINTA xpernah sama dgn cinta...
Allah...hadirkan rasa cinta yg tulus dlm hatiku supaya hati ini sentiasa dekat padaMu...


Kau berikan aku cabaran...supaya aku ini makn berkehendak pdMu..spya aku mkn cinta pdMU...supaya aku mkn dekat pdMu...Ini sebahagian dr cintaMu kepada hmbaMu...
berikan kekuatan lahiriah mahupun rohaniah supaya diri ini mampu bertahan..berikan ku nur cahayaMu..supaya aku dpat menghadapi sgla cabran yg mendatang dgn tbh dan cekal..dgn petunjuk drMu....amin...Aku mencintaimu...Ya Allah...







_indah_











No comments:

Post a Comment