Monday, December 13, 2010

Classic name + friendship

ALHAMDULILAH+BISMILLAH+SUBHANALLAH...


detik itu ku terasa hiba, 
mengenangkan diri sebatang kara,
di satu tmpat jauh di hutan belantara,
mutiara jernih mengalir jua...

masa berlalu detik demi detik,
hari pertama sdh jauh ditinggalkan,
perasaan sayu mkin berkurangan,
pabila bertemu sahabt seperjuangan..

bibit kemesraan mkn bertunas,
dari hari ke hari,
bermula keseorgn kepada berteman,
hati semakin tenang..
kuliah yg ditunggu sdh tersedia,
semua bersemngat dlm menggapai cita-cita,
bersaing dlm merebut takhta terbaik,
dlm medan ilmu yg diredhaiNya..

Untuk bberapa hari aku di sini(gate of garden & virtue)..aku x nafikan hati ini terasa duka sentiasa.. terasa keseorangan..ditmbah pula tinggal dibilik tanpa ditemani sesiapa..seribu perasaan negatif dtg menyesakkan ku..tp selepas ku membuka ckit gap yg selama ini berkembang menjadi tembok dlm diriku...hati ku terasa sedikit kebahagiaan..aku yakin Dia sentiasa ada..aku x keseorgn...

selepas ku mengadu pdNya...aku diizinkaNya bertemu beberapa kak2 kesygnku dlu..yg menjadi inspirasi & perangsang bwatku..aku rindu mendgr kata nasiht-nasihat drpd mereka..pada suatu mlm tu aku bersembang ilmiah dgn kak yg sentiasa memberikan ku semngat..kami bercakap ttg perjuangan...semangat...
antara yg menjadi ingatanku...kita ingin menyumbng kepada islam..berjuang utk tegakkan agama Allah..tp sejauh mana kita kenal nabi kita..junjungan mulia Rasulullah(s.a.w)..kehidupannya...adkah smpai ke tahap kita dh jatuh cinta pdnya... selain Rasulullah, siapkah lg idola kita..yg menjadi inspirasi kita..Ahmad Yassin??..Fathi Yakan??... Hasanal-Banna??.. Zainab Ghazali??..tahap manakh kita nk letak diri kita.. -katanya..

kerana itulah pentingnya Ilmu... ''ilmu perlu didatngi bukannya ilmu yg mndtgi seseorg''... bnyak manusia jth tersungkur di lembah kehinaan kerana kejahilan.. cnth: org miskin yg arif ilmu agama dgn org kaya yg jahil dgn ilmu agama..org kaya tersebut mesti merendhkan dirinya utk belajar ilmu dgn org miskin itu..

tp jgnlah kita lupa..kdg2 dgn ilmu jgak memblhkan sesorg mendapat kemurkaan Allah.. kerana ad sahaja yg menyalah gunakn ilmu yg diberi untk kemudharatan org lain-ilmu hitam..dgn ilmu,mereka berasa bngga.. itu jga x membawa kepada kerdhaan ilahi..kita kena ingat yg ilmu itu dtg dr Allah..sgt bercahaya dn jernih.. ilmu dalah jalan untuk kita lbh mengenaliNya..& mendekatkan diri kita pdNya..moga aku diberikan ilmu yg menjadikan aku lbh dekat pdNya..

berteman ni perlu jga da ilmu...jgnlah kita mencri teman yg akan bwak kita ke lembah kejahatan...kuatkan dirimu dan diriku jua...

bbrapa hari ni...stlah aku bukakan pagar yg memagari aku selama ini..aku merasai nkmatnya bergaul mesra.. kawanku..selama ini mcm2 dlm fikiran ku...cmner nk berkwn ni??..xpe ke aku join group diorg??.. ke patut aku jauhkan diri...adus..indah2...always think negatively.. bila aku bergaul..xda pown wujud semua tu..diorg ok je..siap bg name bru kat aku...aiish....xpasal2 aku dpt nickname bru..si S ni yg salh...keluarkan ape yg x sepatutnya dikuarkan..yg zaman retro dlu.. kan dh timbul Miss TJ...skrg dh naik pangkat jd HJ..putus current tol...skrg..kat area level 3 ni semua dh dinobatkan dgn nickname masing2...huhu... da umi hurairah,MF,mcm2...semua ini terasa manisnya.. 

friendship..xkan pdm..andai kita pandai menghargainya..
aku ingin tulis sbhagian kata-kata yg membuatkan hatiku terusik..

what would u do if u never got the chance to say 
i am friends with all my family and the know
i love them?
people live,but people die.i want to tell
u that u are my friend.
if u die tomorrow(God Forbid)
you would be in my heart.
would i be in yours?
we might be best friends one year,
pretty good friends the next year,
don't talk that often the next,and don't want
to talk at all the year after that.
so i just wanted to say,even if i never
talk to u again in my life,
you are special to me and u hve mde a 
difference in my life.
i look up to u, respect u,truly cherish u,
most of all i care about friends...

i dedication this to all my sahabiyah... love u because of Allah..

No comments:

Post a Comment