Tuesday, December 7, 2010

1ST TIME....DAP..DUP..DAP..DUP..

ALHAMDULILAH+BISMILLAH+SUBHANALLAH....

Bersyukur ke hadrat ilahi...kerana dgn izinnya...aku masih diberikan kekuatan untuk meneruskan kehidupanku sebagai seorg hamba kepadaNya... Bermula tarikh keramat ini,8/12/2010...aku akan menjejakkan kaki ke tmpat yg aku tunggu-tunggu selama beberapa bulan ini...tdk pernah kusngka akan diberikan nikmat yg besar in drNya...Episod hidupku sebagai seorg mahasiswa Ijazah Sarjana Muda akan bermula beberapa detik lagi..cepatnya masa berlalu..tanpa aku sedari.. aku masih teringat sewaktu masa dahulu,budak hingusan ini masih lg terkial-terkial tentg dunia yg bakal dia tempuhi nnt...pada masa itu,rumah masih lg tdak berbatu,mahupun beratap mewah seperti sekarang..basikal tua berwarna pink itulah menjadi tunggangan ku untuk ke hulu dan kehilir..xpernah terlintas difikiran ku untuk memikirkan tntg masa hadapan,yg hnya di fikiran ku dalah keseronokan dan kegembiraan..tp sekrg ini berbeza sekali rasanya..walaupun rumah berbatu,dan semakin melebar,hatiku ttp rindukan masa dahulu..kenangan permainan ting-ting,memasak dan menjual nasi lemak,mendidih air,main sorok-sorok..waahh...asyik sekali rasanya...membuatkan ku tersenyum sendirian..kini,walaupun tiada permainan sebegitu lagi,aku ttp seperti dlu..insyaAllah..yg berubahnya..keadaan fizikal dan mentalku...sdh tiba masanya aku memikirkan tntg masa depanku,hala tujuku,mahupun kehidupan ku nnt..

bgitulah bunyinya...post aku yg 1st time aku bwat...mgkin ini masa yg sesuai untuk aku koreksi diri ini..dlm prosess memaknakn kehidupan dan seterusnya mencapai mardhotillah..semoga usaha ini dalah yg terbaik untuk diri yg lemah dan serba kekurangan ini...dalm mencari erti kehidupan dan hidup... untuk mencapai visi duniawi dan ukhrawi...

terima kasih Ya Allah...diatas perasaan ini...dan xkan kulupa...ayat-ayat cintaku padamu...Aku akan setia mencintaiMu...



_indah_

No comments:

Post a Comment